onsdag 6 mars 2013

Litteraturkurser över sommaren - spännande eller överambitiöst?

Som några av er kanske sett så läser jag till svenska lärare mot gymnasiet. När man läser till gymnasielärare måste man ha två ämnen dock har jag ännu inte valt mitt andra ämne, funderar starkt på historia då jag tycker att det passar fint till svenskan och framförallt litteraturen :)

Jag har som de flesta studenter ett jobb till sommaren, antagligen kommer jag att få jobba natt vilket jag inte är överdrivet förtjust i, alla vill väl se solen de få månader den välsignar oss med sin närvaro? Så jag funderar lite löst på att läsa lite litteraturkurser i sommar, istället för att jobba. Men jag är så kluven, kurserna verkar vara otroligt spännande! Men samtidigt kan det vara väldigt skönt att få lite paus från skolan ett par månader, min utbildning är ändå på 5,5 år så att jag har en del kvar att läsa..

Här kommer i alla fall kurserna jag funderar på (utan inbördes ordning)!

Som ni ser handlar inte allt om litteratur, det är två historia kurser och även en psykologi kurs. Är det någon som har testat att läsa sommarkurser? Någon som har läst något av det jag är intresserad av? :) Vad tycker ni om sommarkurser förresten, visst är det ändå en väldigt fin idé? :)

4 kommentarer:

  1. Förra sommaren läste jag Chick lit-kursen och Barn- och ungdomslitteraturkursen :). Båda var helt okej, men det blev ganska mycket böcker att läsa när man valde både tyckte jag.

    Men annars gillar jag sommarkurser, man hinner njuta av sommaren samtidigt som man har något att göra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag kan tänka mig att det blir tufft om man läser två stycken! Jag är nog mest intresserad av Barn- och ungdomskursen tror jag! Jo men precis för visst är det kul att ha mål med sin läsning! :)

      Radera
  2. Jag brukar läsa sommarkurs (är ämneslärare mot högstadiet/gymnasiet i svenska och religion - tar examen i juni). Så jag har sökt Fantasy-kursen och Harry Potter-kursen till sommaren men kommer bara läsa en. (: Kanske blir vi kursare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va roligt! Då läser du nästan samma som jag då, jag läser svenska och historia :D Men va roligt om vi skulle bli kurskamrater! Vi kan väl hålla kontakten och se om vi väljer samma kurser? :)

      Radera