söndag 3 mars 2013

Uppföljare som ligger på is!

Ni vet den här boken som man verkligen verkligen tyckte om, man tänkte genast beställa och läsa uppföljaren, men.. Så hittar man en annan bok som man bara måste läsa, nu genast! Uppföljaren kan ju halka ner en plats i läs-kön eller hur? Och juste, den där boken har ju dammat i bokhyllan i flera månader, uppföljaren kan faktiskt halka ner två platser också, det ökar bara spänningen! Innan man vet ordet av så har uppföljaren halkat låångt bak i kön och blir, inte riktigt bortglömd, men tillfälligt osynlig kanske. Vet ni vilken uppföljare jag pratar om?

Nå, jag har i vilket fall flera uppföljare som tyvärr har följt samma trista öde men som jag fortfarande väldigt gärna vill läsa.

Pandemonium, uppföljaren till Delirium, har jag verkligen velat läsa i en evighet. Här tror jag att det var Divergent som råkade tränga sig före i kön.



Kungarnas krig, uppföljaren till Kampen om Järntronen. Här vet jag verkligen inte vad som hände, Kampen om järntronen var en av de bästa böckerna jag läste förra året, men uppföljaren bara försvann ur mitt minne.



Feber, uppföljaren till Frost. Jag gillade verkligen frost, men köpte aldrig uppföljaren och nu är triologin komplett och har har fortfarande inte läst vidare.



Bergens väktare, uppföljaren till Bågens mästare. Jag älskar verkligen Conn Iggulden, han är en av mina favorit författare. Jag vet inte riktigt om Bågens mästare inte riktigt föll mig i smaken eller om jag bara var sugen på något annat, i vilket fall så ligger uppföljaren fortfarande på is.


Den röda drottningen, uppföljaren till Den vita drottningen. Philippa Gregory är också en av mina favorit författare, och här vet jag precis vad som hände! Jag har den första boken i pocket så jag väntade självklart på att uppföljaren också skulle komma ut i pocket, sen glömde jag nog tyvärr bort den.








Eftersom att jag har utmanat mig själv till att läsa minst tre uppföljare i år så hoppas jag på att i alla fall få läst någon av ovanstående! Har ni några uppföljare som ligger på is? Vilken tycker ni att jag borde börja med, finns det någon av dessa som är lite extra bra? :)

4 kommentarer:

  1. Jag skulle aldrig kunna ha en uppföljare liggande om jag tyckte serien va bra! Jag läser ju om de andra delarna när en ny uppföljare kommer, så att jag får helheten. Så du kan ju gissa hur många ggr jag har läst house of night serien tex ;)
    Men böcker ovan är det bara serien om is och eld jag har läst! Älskar dom böckerna! Har läst alla fem å väntar på nästa men höga förväntningar:)
    Sen kan jag upplysa om att jag har läst ut magikerna.... Jag är otroligt besviken men kommer ändå läsa fortsättningen om det blir nån.... Hade varit intressant å hört va andra tyckte om den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också vilja fortsätta genast men oftast lyckas någon annan bok smyga sig före i kön ;) Jag läser också om de tidigare delarna så jag har det nog med Harry Potter som du har det med House of Night :) Jag gillade också serien om is och eld skarpt! Dock läste jag den första boken samtidigt som jag såg serien så det blev väldigt rörigt att hålla isär bok och serie, därav pausen..

      Om även du (har hört samma från flera andra) är besviken på magikerna så får den nog vänta lite för min del, har så otroligt många böcker som har fått bra omdömen på läs-listan så de får nog gå före ;)

      Radera
  2. George R Martin är ju bra :D Den röda drottningen tyckte jag inte var lika bra som första men värd att läsas ändå :) Feber och Pandemonium vill jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Jag har faktiskt dåligt samvete för att jag har lagt en så duktig författare som Martin på is.. Jag har hört från flera håll att Den röda drottningen inte riktigt lever upp till förväntningarna, tråkigt jag brukar älska Gregorys böcker! Kul att det är fler än jag som har uppföljare på is ;)

      Radera