lördag 2 mars 2013

Uppföljaren till Varma kroppar bekräftad!

Okej så som ni säkert har sett har jag precis läst och förälskat mig i Varma kroppar av Isaac Marion. Självklart var jag tvungen att googla och hitta all information jag kunde komma över, dessutom hade jag en misstanke om att det kanske kunde komma en uppföljare. Och mycket riktigt, Marion skriver själv på sin blogg att han tror att uppföljaren kommer någon gång under 2014 men att han inte har börjat skriva på den än.

Följande är taget direkt ifrån Marions egna blogg som du hittar genom att klicka här:

Q: When will the WARM BODIES sequel come out?

A: Hopefully some time in 2014, but it's too early to say, since I haven't actually started writing it yet. I'm still getting it all worked out in my head, wich is always a greater challenge than writing the prose itself, even more so in this case since this story is huge and complex and makes Warm Bodies look like.. well, a cute little love story. It will collapse and fail if I try to rush it, so I beg your patience.

Jag blev i alla fall väldigt glad över detta! Tror ni att det blir bra med en uppföljare? Vad tror ni att uppföljaren kommer att handla om? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar