måndag 6 maj 2013

Önskelistan: Walking Disaster av Jamie McGuire!

Efter att ha läst den helt fantastiska Underbara helvete så hoppar uppföljaren Walking Disaster direkt in på önskelistan! Walking Disaster är exakt samma bok, fast ur Travis perspektiv istället för Abbys :) Jag vill ha den så otroligt mycket att det kliar i fingrarna på mig! Jag har dessutom mailat Kalla kulor förlag för att se om den kommer att översättas till svenska.

Handling:
Set in the same time-frame as Beautiful Disaster, now we hear the story from Travis point of view. Travis lost his mother at a very young age, but before she died she taught him two important rules.. Love hard. Fight harder. Growing up in a family of men who like to gamble and fight, Travis Maddox is a tough guy. Known for his bad reputation with women, and feared for his incredible fighting skills, all the boys want to be him, while the girls simply want him... Abby Abernathy is the forst girl to treat him the way he feels he should be treated, with dislike and disinterest. It is her lack of interest that sparks his determination to win her round. Will the invincible Travis 'Mad Dog' Maddox be defeated by a girl? 

Någon som har läst uppföljaren? Var den lika bra som den första? :)


6 kommentarer:

  1. Jag beställde den direkt efter att jag läst ut Underbara Helvete och längtar tills jag kan stoppa in den i läsningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag har det precis likadant, har dock inte beställt den än men jag får göra det snarast! :)

      Radera
  2. Du får gärna berätta sen om den blir översatt eller inte!! Ska snart börja läsa Underbara helvete! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick svar imorse! Förlaget har inte bestämt än, de lägger ut information på sin facebook sida och på sin hemsida när de vet mer :) Underbara helvete är fantastisk :)

      Radera
  3. Hmm, visste inte att uppföljaren var exakt samma bok fast i ett annat perspektiv. Jag är inte ett så stor fan av sådant vanligtvis, men ska väl inte säga något förrän jag har läst Underbara Helvete :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt aldrig läst samma bok ur två olika perspektiv förut. Jag har dock inte varit så nyfiken på det heller om jag ska vara ärlig, men den här boken kan jag bara inte få nog av så det ska faktiskt bli spännande att läsa den ur killens perspektiv :)

      Radera