måndag 6 maj 2013

Recension: Underbara helvete av Jamie McGuire!

Titel: Underbara helvete
Författare: Jamie McGuire
Antal sidor: 363
Serie: -
Utgavs: Maj 2013
Recensionsexemplar: Ja, tack till Kalla kulor förlag!
Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus]

Handling:
En våldsamt intensiv kärlekshistoria som kommer att hålla dig klistrad vid boksidorna. Abby har lämnat sitt mörka förflutna bakom sig, fast besluten att aldrig återvända. Tillsammans med sin bästa kompis America har hon flytt Eastern University för att börja ett nytt liv. Hädanefter ska hon vara en duktig flicka. Men så möter hon Travis, killen som slåss för pengar på illegala slagsmålsklubbar och som alltid har ett koppel av tjejer efter sig. Abby lovar sig själv att aldrig falla för Travis och istället inleder de en vänskap. En vänskap som med tiden fördjupas och intensifieras tills den plötsligt har förvändlats till just det Abbu med alla medel försökte undvika. Hon vet att de inte är bra för varandra, ändå kan hon inte hålla sig borta ifrån honom. Deras relation blir alltmer kaotisk, underbar och destruktiv. Samtidigt smyger sig Abbys förflutna allt närmare och hotar att rämna hela deras värld. Tillsammans är de en katastrof. Ett underbart helvete.


~ * ~

Jag vet inte ens vart jag ska starta! Jag trodde att jag hade läst bra böcker i år men dra mig baklänges det här går inte ens att beskriva!

Okej låt oss börja från början. Boken handlar om Abby som först verkar oskyldig och är väldigt snäll. Hon träffar Travis - en riktig bad boy och där börjar deras kärlekshistoria. Till att börja med så är jag fullkomligt förälskad i exakt alla karaktärer. Jag kan så relatera till Abby, jag tror nog att hon är min nya bästa vän. Dessutom är jag vansinnigt förälskad i Travis. Jag brukar egentligen inte gilla bad boys i böcker, men han är verkligen bad boy med stort B! McGuire har lyckats skapa en riktigt bad boy och det är så fantastiskt underhållande och hjärtskärande att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen just nu.

Jag älskar Travis och Abbys relation, jag älskar att hon motstår honom så länge, jag älskar att deras förhållande är så passionerat och jag älskar alla deras vändningar och bråk. Ni kanske förstår att jag älskar boken? ;) 

Boken är så otroligt gripande, jag växlar mellan att gråta och skratta och jag klarar knappt att lägga undan den för en ynka toalettpaus! Just nu vet jag inte riktigt hur jag ska överleva utan dessa underbara karaktärer och denna fantastiska historia..

Tack McGuire, tack för en oförglömlig kärlekshistoria, tack för en dags sträckläsning, tack för en av årets absolut bästa böcker!

+ Karaktärerna, handlingen, känslorna - passionen! Allt helt enkelt!
- Nej.. Nej jag vill inte se ett minustecken i samband med den här fantastiska boken!

Boktrailer:

Någon mer som läst Underbara helvete? Någon mer som dog lite inombords när det tog slut? Förresten om någon vet vilken låt det är i boktrailern så vore jag evigt tacksam! :)

10 kommentarer:

  1. Ska också börja läsa den snart, måste bara bli klar med den evighetslånga boken jag läser nu...

    Låten är för övrigt "All along med Quietly concerned" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tusen tack! Som jag har letat!! Jag älskade Underbara helvete :)

      Radera
  2. Vågar inte läsa din recension, håller på att läsa den & är livrädd för spoilers ;) Har sett att många bokbloggare läst eller håller på att läsa den så gissar att det kommer dyka upp många recensioner på första recensionsdagen 8/5 och där efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga spoilers i mina recensioner! ;) Vill inte förstöra denna fantastiska upplevelsen för någon annan! :)

      Radera
  3. Wow, vilken positiv recension! Nu blev jag jättesugen på att skaffa den och läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Sällan jag skriver så otroligt positiva recensioner men den här var verkligen något utöver det vanliga! :) Läs, läs, läs!

      Radera
  4. Har redan beställt den och hoppas den kommer snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh min vän, du har något fantastiskt att se fram emot! :)

      Radera
  5. Jag får nog ta och läsa den här boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh snälla gör det! Jag sitter här med lite halvångest, jag vågar knappt ge mig in i min nya bok eftersom att jag är så rädd för att rata den på grund av att den inte är Underbara helvete!

      Radera