fredag 31 maj 2013

Recension: Farlig förmåga av Jessica Spotswood!

Titel: Farlig förmåga
Författare: Jessica Spotswood
Antal sidor: 335
Serie: Systrarna Cahill 1#
Utgavs: Mars 2013
Recensionsexemplar: Ja, tack till Rabén & Sjögren!

Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus

Cate och hennes systrar är häxor men det måste hemlighållas annars riskerar de att förvisas, fängslas eller till och med dödas. Storasyster Cate har lovat att beskydda sina yngre systrar men det blir komplicerat när hon hittar sin döda mammas dagbok. Om det som står i den är sant är de inte säkra - kanske inte ens från varandra... 

~ * ~

Jag har precis slukat Farlig förmåga och jag är så uppe i varv att jag inte vet vart jag ska starta! Jösses vilken bok! Tack Spotswood! Tack för att du triggade min läslust till 1000, tack för att du skrev en bok som fick mig att glömma världen i 2 dygn, tack för dina fantastiska karaktärer, tack för en olidligt spännande början på en triologi! 

Okej men om jag ska försöka lugna ner mig lite och berätta vad jag tyckte.. Den här boken träffar verkligen mitt i prick. Farlig förmåga innehåller allt som jag vill ha av en bok, spänning, kärlek, massvis med magi och vänskap. Jag kunde inte lägga ner den för en sekund. 

Karaktärerna, de tre systrarna är så otroligt välskrivna, jag känner igen mig i alla tre. Handlingen byggs successivt upp och får mig att tråna efter mer. Magin stegras även den vilket är riktigt bra för då får jag utvecklas och lära mig allt om magi samtidigt som systrarna. Nu återstår bara en fråga, hur ska jag överleva tills fortsättningen översätts?!

+ Allt, allt, allt!
- Nej, jag har helt klart en ny favorit bok!

Tack igen till Rabén & Sjögren för denna fantastiska bok!

Någon mer som har läst Farlig förmåga? Någon mer som tyckte att den var helt fantastisk? :)

6 kommentarer:

  1. Ooo nu blev jag änu mer sugen på att läsa denna boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt fantastisk! Jag är riktigt lycklig, äntligen en "gammaldags" ungdomsbok med både magi och häxor, som jag har längtat! ^^

      Radera
  2. Ojdå, bäst att skriva upp denna känner jag! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bör du definitivt göra ;) Riktigt bra bok faktiskt! Jag blev uppriktigt förvånad, det är alltid lika roligt att bli positivt överraskad av en bok :)

      Radera
  3. Nu är jag ännu mer sugen på att läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs, läs, läs! Den är helt fantastisk, jag har längtat efter en bok precis som Farlig förmåga! :D

      Radera