torsdag 19 september 2013

Enkät: Fem frågor!

Fantastiska Malin på bokrecensionerNu taggade mig i enkäten Fem frågor. Jag som älskar enkäter! Tack snälla du :)

1. Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig till att börja blogga?
Det gjorde nog ingen egentligen, jag har alltid fört läsdagbok för att hålla reda på vad jag läser och det kändes smidigare att göra på internet (okej mina läsdagböcker kom alltid bort, jag lovar att de gömmer sig för att retas med mig). Sen drev jag och min lillasyster Vampyrbloggen och när tiden inte räckte till för att hålla min första blogg, mitt skötebarn vid liv så föddes Bok-tokig istället :)

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Jag bloggar nog om det som faller mig in för stunden. Besattheter gällande böcker, filmatiseringar och lite smått och gott. Jag planerar sällan "ämnen" utan skriver lite mer direkt ur hjärtat haha!

3. Vad vet de flesta inte om dig?
De flesta och de flesta. Pratar vi läsare av bloggen eller i min omgivning? Jag är väldigt öppen av mig så jag tror att de flesta vet det mesta om mig ;) Skämt å sido, jag tror inte att alla vet att jag är en extrem perfektionist, vilket är en av anledningarna till att jag aldrig lyckas skriva färdigt en bok. Dessutom, om vi ändå öppnar hjärtat, vill jag passa på att avslöja att jag är helt fullkomligt besatt av Charmed (förhäxad, tv-serien) jag hade nog kunnat mörda för den bokserien som verkar vara ytterst svår att få tag i.

4. Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Hmm.. Klassisk, mystisk och oförutsägbar!

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Jag vill inleda med den chockerande nyheten att jag tycker om att läsa! Annars så tecknar jag en del, jag brukade göra musik men tiden räcker inte riktigt till det längre. Sen pysslar jag gärna om min sambo och givetvis mina små hårbollar (närmare bestämt katterna Casper & Ciara).

Så var det ju givetvis det här med att tagga vidare, jag råkar veta att jag som vanligt är sist ut och därför är jag så himlans tråkig att jag taggar alla som inte har blivit taggade men gärna gör en enkät! :)

4 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar! Hade en period när jag såg mycket på Charmed också, nu är det CSI som gäller ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack igen för att du taggade mig trots min döda period :P Åh jag kollade jätte mycket på CSI förut, sedan bytte jag till Criminal Minds, helt fantastisk serie! :)

      Radera
  2. Kul att läsa dina svar. :)
    Förhäxad var en av mina favorit tv-serier :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så underbart att någon mer tycker om förhäxad! :D

      Radera