torsdag 19 september 2013

Just nu..

Just nu råkar det vara så att jag inte har läst en enda bok under hela september. Nu ljuger jag dock. Jag har läst en himlans massa, men eftersom att det mesta har varit facklitteratur så har jag inte riktigt något spännande att berätta om (hoppas inte att min professor läser detta, och om han gör det så vill jag poängtera att hans kurs givetvis är faantastisk!).

Jag har påbörjat följande skönlitteratur i skolsyfte:
Kroppskonstnären av Don DeLillo
Inferno av August Strindberg
Händelser vid vatten av Kerstin Ekman

Min plan är alltså just nu att läsa färdigt alla mina påbörjade projekt, skriva minirecensioner och sedan påbörja alla fantastiska böcker som väntar på mig! Tyvärr kommer jag nog inte kunna påbörja något nytt för ens i början på oktober så tills dess får bloggen tyvärr kretsa kring de tre ovanstående samt längtan inför böckerna på min väntlista.

 

Är det någon som har bra erfarenheter av någon av böckerna? Tyvärr vet jag knappt vad jag ska skriva när recensionerna väl kommer eftersom att den ena är värre än den andra. Okej nu är jag lite hård, de är inte totalt kassa men de är långt ifrån min favorit genre.. Suck, vilken plåga.

4 kommentarer:

  1. Jag var tvungen att läsa Strindberg i någon gymnasiekurs en gång..jag led :P

    SvaraRadera
  2. Ah, Händelser vid vatten är en otroligt bra bok. Har felaktigt benämnts deckare, men den är så mycket mer. Jag gillade skarpt första gången jag läste och förstod varför när jag läste den andra gången ( i littvet). Hon är så klipsk Kerstin Ekman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ärligt säga att jag faktiskt inte hann läsa klart den, vi hade bara ett par dagar på oss och dessutom hade vi tillhörande facklitteratur. Varför blir alltid böcker som ingår i kurslitteraturen tråkiga? haha! Jag får försöka mig på den igen någon gång i framtiden ;)

      Radera